על פי מחקרים, לילדים בגילאי בית הספר היסודי אין יכולת קוגניטיבית לשמור על ריכוז לאורך זמן במצב של ישיבה ממושכת. בשיטת החינוך המקובלת ברוב בתי הספר, דורשים מהתלמידים בגילאים הצעירים את מה שאינו תואם למסוגלותם הבגרותית והנפשית.
אצלנו מאמינים בפיתוח כלי הלמידה – תוך התאמתם למאפיינים ולצרכים של התלמידים, ולכן בחרנו להשקיע ביצירת סביבה המותאמת ליכולות התלמידים, כך שהיא מסייעת להם ללמוד ללא תחושת עייפות או עול כבד המונח על כתפיהם, אלא מתוך תחושת רצון וחיבור לתוכן ולהווי.
לשם כך יצרנו מרחב מזמין, כולל מרבדי דשא ופופים בכיתה, כך שהתלמיד אינו מחויב לשבת על הכיסא במשך 60 דקות רצופות (משך זמן השיעור בבתי הספר בפינלנד), והוא יכול לשנות את מקום ואופן הישיבה במהלך השיעור לפי מה שנוח לו. בנוסף, ישנן קבוצות לימוד, והתלמיד יכול לגוון את קבוצת הלימוד בה הוא לומד, לשם רעננות ותחושת חידוש הנוסכים בו כוחות מחודשים ותחושת מעורבות. כמו כן, קיימים בתי עץ הנמצאים במרחב בית הספר, בהם ניתן ללמוד בכל תנאי מזג האוויר.
בנוסף, במהלך השיעורים קיים גיוון בלמידה באמצעות פעילויות מתחלפות בכל פרק זמן קצוב, בהתאם לגילאי התלמידים.