ההרשמה 
לשנת הלימודים תשפ"ה 
בעיצומה!
אנחנו 
ממריאים 
עם סניפים נוספים:  
טבריה, טירת הכרמל וסניפים נוספים!

שיטת לימוד ייחודית

שיטת הלימוד הפינית

במערכת החינוך הישראלית, שיטת החינוך היא של הוראה פרונטלית, בה התלמיד מהווה גורם פסיבי מבחינת התהליך של רכישת הידע. לעומת זאת, בשיטה החינוך הפינית קיימת הן הוראה פרונטלית והן לימוד חווייתי, תוך כדי ביצוע פרויקטים והתנסויות לימודיות שהתלמידים עורכים במהלך שעות הלימוד בבית הספר.
על פי מחקרים, נמצא כי לימוד אקטיבי בו התלמידים לוקחים חלק פעיל ויזום – יעיל יותר. שיטת חינוך זו מעודדת את התלמידים לסקרנות, לחקר, לחשיבה יצירתית וליכולת פיתוח של פתרון בעיות.
בשיטת החינוך הרגילה, שיעורי בית ומשימות רבות מוטלים על התלמיד, כאשר הגורם המרכזי בו הוא נעזר הוא ההורה. שיטת החינוך הפינית רואה את הגורם האחראי להקניית חומר הלימוד במוסד הלימודים עצמו ולא בהורים. אנו דוגלים בהבאת תלמידינו לרמת הישגיות לימודית גבוהה, ללא צורך בעזרה מצד ההורה או במתן שיעורים פרטיים מחוץ לשעות הלימודים.
בנוסף, עומס המטלות המוטל על התלמיד (ובאופן עקיף גם על ההורה…) גורם לתחושת לחץ, הפוגעת הן במרקם היחסים בין הורה לילד והן ברמת ההישגים של הילד, שמושפעת מחרדה ומלחץ. מערכת חינוך המבוססת על אמצעי מדידה טכניים גרידא – מדרבנת להשגת ציונים במבחנים, אבל מונעת את העניין והחשק בלימוד עצמו.
מסיבות אלה, בשיטת החינוך הפינית לא קיימים שיעורי בית, אם כי יש מבחנים כרגיל, אך ללא חזרה מסיבית לפני כן. התלמידים ניגשים למבחנים ללא ישיבה ארוכה בבית לצורך שינון החומר מראש.
בגישה החינוכית שלנו, התלמיד זוכה לקבל כלים נכונים. ראשית, התלמיד קונה כישורי למידה בהם הוא נדרש להיות במצב תמידי של למידה, בעוד התלמיד במערכת החינוך הרגילה מאמץ גישה בה יש לרכוש את הידע הנדרש רק מספר ימים לפני מועד הבחינה (וניתן לשכוח אותו מיד לאחריה…). סוד ההצלחה הוא להרגיל את התלמיד ללמידה מתמדת ושוטפת, כפי שעושה השיטה הפינית. בדרך זו לא נוצר לחץ ללמוד חומר רב בזמן קצר לפני מבחן, והתלמיד מגיע מוכן למועד המבחן.
הורים רבים משקיעים כספים במורים פרטיים, משום ששיטת הלימוד במערכת החינוך הרגילה לא מפתחת גישה של לימוד מתמשך לאורך השנה, או משום שהתלמיד רואה במערכת החינוך עול ומטרד והיא אינה מעוררת בו עניין, סקרנות או תחושת חיבור.
יש להדגיש שתוכנית הלימודים של  'רשת מעוף' היא לימוד מקצועות הליבה על פי דרישות משרד החינוך, הקובע את המטרות הפדגוגיות, את ספרי הלימוד, את תוכנית הליבה ואת רמת ההספק הנדרשת – אך ההבדל טמון בשיטת הלימוד ורכישת הידע.

אשדוד טבריה טירת כרמל
ירושלים, אשקלון ופתח תקווה – חדש!

אשדוד טבריה טירת כרמל ירושלים, אשקלון ופתח תקווה – חדש!

WhatsApp Image 2022-06-16 at 15.01.05

מכינה לכיתה א'

4ad9c5bc-509c-44b0-85a0-91cbfdd4264d

מסיבת פסח

WhatsApp Image 2022-06-16 at 15.05.57 (1)

אלקטרוניקה

WhatsApp Image 2022-06-14 at 09.11.05

מחשבים

529b6131-0bca-48a0-93e1-b27d94bad93d

שעת חצר

WhatsApp Image 2022-06-14 at 09.11.02 (1)

יוגה