Excuse me,
?do you speak English

 

Teacher, I have a question!""

כמו מערכות חינוך ציבוריות אחרות בעולם, גם מדיניות החינוך הלשוני בישראל מבוססת על מודל חד־ שפתי. על פי המודל הישראלי, במהלך השנים הראשונות של הלמידה עוסק בית הספר היסודי בהקניית מיומנויות קריאה וכתיבה של שפת האם. בכיתה ד' מתחיל מהלך של הקניית שפה שנייה (אנגלית).

בפינלנד סקול מוטמעת שיטת לימוד דו שפתי, קריאה וכתיבה בעברית ובאנגלית במקביל, החל מכיתה א'!

מטרת העל בלימוד דו לשוני כבר מגיל צעיר היא ללא ספק הכשרת יכולת דיבור וקריאה בינלאומית ברמה הטובה ביותר. מחקרים הוכיחו שילדים עם שתי שפות מצליחים הרבה יותר לכשהם מתבגרים, וקניית הידע באה לידי ביטוי הן בשלבי הבגרויות והן בכישורי חיים טובים בהרבה מאשר אלה שלמדו שפה נוספת בגיל מאוחר יותר.

לא נדיר בכלל לראות ולשמוע בפינלנד -סקול ילדים מדברים ומשחקים בשתי השפות, עברית ואנגלית, כשכולם מבינים ומכירים את שתי השפות ושולטים בהן היטב.

אם גם אתם חושבים כמונו, אתם מוזמנים לבקר אצלנו ולשאול אותנו על כל היתרונות של פינלנד סקול, בית הספר שעושה בית ספר לשיטת החינוך בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *